Kengät mainoskuvissa

Monissa mainoskuvissa mainostetaan kenkiä. Esimerkiksi Vansit ovat juuri nyt pop. Mutta kuinka kengät saa näyttämään kuvissa mahdollisimman houkuttelevilta? Mainoskuvaajilla on kikkoja, jotka saavat asiakkaan suorastaan himoitsemaan tiettyjä kenkiä. Kenkien kuvaaminen esimerkiksi luonnossa, luonnonvalossa on yksi oivallinen keino. Mainoskuvaajat saavat inspiraatiota toisiltaan, joten jos haluat kuvata kengät mahdollisimman markkinoivasti, kannattaa ensin katsoa miten muut sen tekevät.

6 Dec 2020

Mainosten kuvamaailma muutoksessa

Mainoksia tulee nykyään niin sanotusti joka tuutista. Mainostajille on yhä tärkeämpää saada potentiaalisen asiakkaan huomio mahdollisimman nopeasti; puhutaan alle viiden sekunnin aikarajasta. Se ei ole pitkä aika, ja siten on ensiarvoisen tärkeää, että mainoksen visuaalinen toteutus on osuva.

Ihmiset tekevät alitajuntaisesti päätöksiä puhtaasti visuaalisen informaation perusteella koko ajan. Ja koska mainostajalla ei ole paljoa aikaa, on turvauduttava kuvaan. Hyvän mainoskuvan on oltava osuva, laadukas ja ennen kaikkea etukäteen mietitty. Vanha sanonta "kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa" pitää edelleen paikkansa ja ihmiset jäävät mieluummin katsomaan kuvaa kuin lukemaan tekstiä. Näin ollen mainosten kuvista on tullut melkeinpä oma taiteen lajinsa. Voidaankin sanoa, että mainoskuvat ja taiteelliset kuvat ovat tulleet lähemmäksi toisiaan.