Mainoskuvan editointi

Mainoskuvien ottaminen on vasta yksi askel mainoskuvien luomisessa. Kun kuvat on otettu, tulee ne vielä editoida ammattimaisesti. Monen mainoskuvaajan mielestä oikeastaan vasta tämä vaihe herättää kuvat henkiin. Editoidessasi mainoskuvia sinun tulee tietää muutamia niksejä. Ensimmäiseksi tehdään perussäädöt, kuten säädetään valotus. Voit esimerkiksi nostaa kuvan keskisävyjä. Käy myös läpi mustat sekä vaaleat kohdat.

14 Jan 2021

Mainosten kuvamaailma muutoksessa

Mainoksia tulee nykyään niin sanotusti joka tuutista. Mainostajille on yhä tärkeämpää saada potentiaalisen asiakkaan huomio mahdollisimman nopeasti; puhutaan alle viiden sekunnin aikarajasta. Se ei ole pitkä aika, ja siten on ensiarvoisen tärkeää, että mainoksen visuaalinen toteutus on osuva.

Ihmiset tekevät alitajuntaisesti päätöksiä puhtaasti visuaalisen informaation perusteella koko ajan. Ja koska mainostajalla ei ole paljoa aikaa, on turvauduttava kuvaan. Hyvän mainoskuvan on oltava osuva, laadukas ja ennen kaikkea etukäteen mietitty. Vanha sanonta "kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa" pitää edelleen paikkansa ja ihmiset jäävät mieluummin katsomaan kuvaa kuin lukemaan tekstiä. Näin ollen mainosten kuvista on tullut melkeinpä oma taiteen lajinsa. Voidaankin sanoa, että mainoskuvat ja taiteelliset kuvat ovat tulleet lähemmäksi toisiaan.