Mainoskuvien saloja

Mainoskuvien tekemisessä on tiettyjä kikkoja, joita mainostajat käyttävät kerta toisensa jälkeen. Esimerkiksi erilaiset värit, logot ja iskulauseet ovat monien mainoskuvien tärkeitä komponentteja. Mainoskuvien ottamisessa on tärkeää, että kuvauslaitteet ovat kunnossa ja että lopullinen mainoskuva kertoo katsojalle enemmän kuin tuhat sanaa. Varmista myös, että kuvan tausta on tarkoitusta silmällä pitäen otollinen.

28 May 2020

Mainosten kuvamaailma muutoksessa

Mainoksia tulee nykyään niin sanotusti joka tuutista. Mainostajille on yhä tärkeämpää saada potentiaalisen asiakkaan huomio mahdollisimman nopeasti; puhutaan alle viiden sekunnin aikarajasta. Se ei ole pitkä aika, ja siten on ensiarvoisen tärkeää, että mainoksen visuaalinen toteutus on osuva.

Ihmiset tekevät alitajuntaisesti päätöksiä puhtaasti visuaalisen informaation perusteella koko ajan. Ja koska mainostajalla ei ole paljoa aikaa, on turvauduttava kuvaan. Hyvän mainoskuvan on oltava osuva, laadukas ja ennen kaikkea etukäteen mietitty. Vanha sanonta "kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa" pitää edelleen paikkansa ja ihmiset jäävät mieluummin katsomaan kuvaa kuin lukemaan tekstiä. Näin ollen mainosten kuvista on tullut melkeinpä oma taiteen lajinsa. Voidaankin sanoa, että mainoskuvat ja taiteelliset kuvat ovat tulleet lähemmäksi toisiaan.